Untitled
09 maa 2013
week 66: 28 februari t/m 6 maart

Omdat we op 1 maart op vakantie gaan, zijn we op 28 februari nog even bij opa en oma Van Mierlo op bezoek geweest. Jammer genoeg konden we nog altijd niet naar opa en oma Van Aerle, omdat oma nog steeds ziek is. Opa en oma Van Aerle zijn om de beurt ziek geweest en daardoor hebben ze Bas al bijna 2 weken niet gezien.
Op 1 maart zijn we op vakantie gegaan naar Centerparcs De Huttenheugte in Drenthe. ’s Ochtends was Bas heel lief; hij heeft fijn gespeeld en nog bijna 2 uur geslapen. Na zijn boterham zijn we vertrokken naar Drenthe. Helaas ging het in de auto minder goed met Bas… hij heeft bijna de hele tijd gehuild. We zijn onderweg 2 x gestopt voor Bas. Na wat drinken en een koekje was hij even stil, maar als we weer verder reden, begon hij gauw genoeg weer te huilen. Gelukkig was hij in het huisje weer vrolijk. Hij heeft flink rondgekropen, alle kamers geïnspecteerd en alle ramen vies gemaakt door er met zijn handjes tegenaan te gaan staan om naar de eendjes en vogeltjes te kijken. We zijn bij het Italiaans restaurant gaan eten. Bas is erg lief geweest en heeft goed gegeten. Bas vond het erg leuk om op de bank heen en weer te lopen/kruipen. Hij liet zich dan achterover vallen; soms op zijn gat, maar soms ook helemaal gestrekt. Ook het slapen in zijn campingbedje ging gelukkig erg goed.
We zijn op 2 maart ’s ochtends gaan zwemmen. Bas moest even wennen, maar al snel vond hij het weer erg leuk. We zijn in het golfslagbad geweest en daarna heeft Bas in het peuterbadje flink zitten spetteren. Er was een clown met waterstralen, die probeerde Bas steeds met zijn handjes vast te pakken. Bas moest even oefenen met kruipen in het badje; in het begin hield hij zijn hoofd niet altijd hoog genoeg, waardoor hij wat water in zijn mond kreeg, maar na een tijdje had hij de smaak te pakken en heeft hij enthousiast heen en weer gekropen. We hebben nog even in het 25-meter-bad gezwommen en zijn na het bubbelbad naar het huisje teruggegaan. Bas sliep al bijna toen we hem afdroogde/aankleedde. ’s Middags zijn we naar Coevorden gewandeld om te kijken of er restaurantjes waren, maar er was niet veel. Achteraf was het voor mij toch wel wat (te) ver, zeker ook omdat Coevorden tegenviel en Bas onderweg veel gehuild heeft. We zijn nog even bij Plopsa Indoor gaan kijken, wat vlakbij het park ligt, maar daar is Bas nog te klein voor. Ik dacht dat het een indoor-speeltuin was, maar het is meer een attractiepark en Bas mag nog haast nergens in. ’s Avonds zijn we in het buffetrestaurant gaan eten. Bas is lief geweest en heeft erg goed gegeten. Hij heeft niet zo goed geslapen, is vaak wakker geweest en moest dan hard huilen. Waarschijnlijk heeft hij last van doorkomende tandjes.
Op 3 maart zijn we eerst naar de kinderboerderij op het park gewandeld. Bas leek niet zo onder de indruk van de ezel, konijnen, geiten en het varken binnen (die kon hij ook niet zo heel goed zien), maar de grote kippen buiten vond hij wel leuk. Bas wilde zijn ochtendslaapje niet doen. We hebben hem nog even laten spelen en hem daarna nog eens in bed gelegd, maar hij wilde niet gaan slapen. Na het middageten zijn we gaan zwemmen. Bas is van een glijbaantje af geweest, dat vond hij erg leuk en hij heeft weer fijn gespeeld in het peuterbadje. Toen hij in het golfslagbad bijna in zijn zwemband lag te slapen, zijn we naar huis gegaan, in de hoop dat hij nu wel zou slapen, maar langer dan een half uurtje heeft hij dat niet gedaan. ’s Avonds hebben we pannenkoeken gegeten. Bas is lief geweest tijdens het voorgerecht, maar nadat hij een halve kinderpannenkoek op had, begon hij te huilen en is hij niet meer stil geweest. Het heeft even geduurd voor Bas ’s avonds in slaap viel.
We zijn op 4 maart eerst gaan zwemmen. Bas heeft fijn met zijn emmertje en bal in het peuterbadje gespeeld, rondgekropen en is van de glijbaan geweest. Na het zwemmen heeft hij lekker geslapen. ’s Middags hebben we een stukje over het park gewandeld en zijn we gaan “adventure”-golven. Bas zat in de wandelwagen en was, ondanks dat hij alleen maar kon kijken, erg vrolijk. Op de laatste baan heeft Bas met de golfballetjes gegooid, dat vond hij erg leuk. Na het eten in het huisje heeft Bas zich weer flink uitgeleefd op de bank.
Op 5 maart zijn we naar Dierenpark Emmen geweest. Het was erg mooi weer, de dierentuin was heel mooi en ook vandaag was Bas erg lief. We hebben lekker in het zonnetje buiten een broodje gegeten. Toen we de dierentuin bijna rond waren, was Bas wel erg moe. Hij is in de wandelwagen in slaap gevallen en onderweg in de auto zat hij op een gegeven moment helemaal voorover gebogen in de Maxi-cosi te slapen. In het huisje heeft Bas lief gespeeld. ’s Avonds zijn we in Dalen in een restaurant gaan eten. Bas heeft goed gegeten en zich keurig gedragen (al gooide hij wel af en toe een servetje, zijn drinkbeker of Koetje op de grond). Hij heeft wel af en toe wat hard zitten babbelen, maar daar leken de andere gasten geen last van te hebben. Toen een van de andere gasten wegging, kwam ze zelfs zeggen dat Bas zich zo voorbeeldig had gedragen; toch leuk om te horen ;-).
We zijn op 6 maart ’s ochtends weer gaan zwemmen. Bas heeft zich weer lekker uitgeleefd in het peuterbadje. Hij gaat regelmatig naar andere ouders toe; gaat die dan lachend aan zitten kijken, gooit zijn bal naar hen toe of wijst Mark aan en zegt “papa”. Ondanks dat we vandaag weer zijn emmertje en bal meegenomen hadden, heeft hij vooral heen en weer gekropen en gespeeld met mijn slippers. ’s Middags hebben we over het park gewandeld. Met Mark heeft hij op de schommel gezeten en we hebben een tijdje in de zandbak gezeten. Het was ook vandaag erg mooi weer. ’s Avonds hebben we in het buffetrestaurant gegeten. Bas was lief en heeft weer goed gegeten.